tisdag 18 december 2007

Om att ropa Varg

Ok, jag ska erkänna… jag var smickrad över proteststormen (som Johan åstadkom) sist jag förklarade att denna blogg led mot sitt slut. Men den här gången är det faktiskt sant.

En blogg är en färskvara.

Jag borde egentligen stänga ner redan nu. Men så blir det inte, för jag har min lilla krönika i DN och där i by-linen står min bloggadress och det skulle kännas knäppt om hänvisningen ledde till
”page not found”.

Så jag låter dessa mina små funderingar ligga framme en stund till. Och när den sista krönikan klingat av – jag tänker i min självupptagna storvulenhet att det tar ca en vecka – är det tack och adjö! Således stängs fönstret, om jag inte räknat fel, den 24:e januari.

Stort tack till alla er som läst.

Jag har haft en Google-statistic-koppling till bloggen och det visar sig att jag har läsare från fjorton länder.
Det måste man ju bli lite förvånad över.
Och bland dessa fjorton ingår en (1) läsare ifrån Nordamerika – det är förmodligen inte Geroge W Bush.
Jag tror snarare att det är min moster.
Min moster är, sin nationalitet till trots, en god människa som sysselsätter sig med att föda upp hästar och jag kan verkligen inte tro hon konspirerar mot demokratiska uttryck på den internationella arenan. Jag tror inte ens hon röstade på den lille rödglödgade ondskemaskin som kröp ut ur djävulens rektum för att ikläda sig ämbetet som chef för världens ledande producent av vapen och porr.

Har jag föresten sagt att jag inte är helt galen i USA?
Det är viktigt att man redogör sina personliga preferenser så att läsaren kan kritiskt ifrågasätta eventuella tendensiösa drag i texten.
Det håller jag hårt på.

Så för att undvika ev. missförstånd: Jag är inte jätteimponnerad av USA’s strävan att bekämpa demokratin var helst den sticker upp sitt fula tryne!

Nåväl.

Bland dessa läsare i fjorton nationer är det en läsare som särskilt förbryllar mig. Det är en person i Malaga (Spanien) som jag omöjligt kan härleda. Jag har många vänner från Spanien men ingen, vad jag vet, från Malaga. Så om någon kan förklara detta – snälla, skicka ett mail, eller skriv en kommentar, för min malagaianaska läsare är något som verkligen som förbryllar.

Eljest är det, som sagt, tack och adjö den 24:e January.

Jag är på väg mot semlornas hemland :-)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Micke !

Synd att du tänker lägga ner denna underbara blog!

Du skriver så medryckande om dessa fascinerande medmänniskor, deras liv och öden, att känslorna pendlar mellan skratt och gråt.

Fler borde få uppleva detta men själv vet jag inte om jag skulle palla. Nyckeln är nog, som du själv skrev, att ta det till sig i portioner, små portioner, och gärna blandat med viss (galg)humor för att inte deppa ihop fullständigt.

Anonym sa...

Men va fan...
Jag har ju precis hittat hit efter att ha följt dina krönikor.

Anonym sa...

...ville bara säga TACK för att du delat med dig av dina upplevelser!
/Karin :-)

Singing people together sa...

Tack för din utlämnande och gripande musunguskildring. Jag känner igen mig så väl att det gör ont. Längtar till Africa, jordens moder.

Anonym sa...

it is your "moster" talking...
Thanks for your writings, pictures and insights. I certainly is not a "W Bushey", and very ashamed of this country's politics, but I am happy to belong to a country (actually two countries) with freedom of speech and opportunites to grow and show intellect and personal persuits. Unfortunately only misguided charities and help get the attention of people and the press, together with all stupitities shown by any leader of the "free" world.
I am sure we have not heard the last from you! Have you seen the movie "Kite Runner" or read the book?

Anonym sa...

Tack för dina Krönikor i DN
har för första gången idag läst dina bloggar. Det gör mig otorligt sugen att komma iväg till Zambia 11/2-08. En ombudsresa med Diakonia för att besöka , följa upp och rapportera från olika org. i Zambia som får stöd gm Diakonia. Allt med respekt för omvälvande upplevelser.
Monica Magnusson, Skövde

Anonym sa...

Kan du inte ge ut bloggen i bokform? jag skulle köpa direkt, har missat rätt mycket...

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
TinTin sa...

Jag gissar på Anna, som liksom jaghittade hit genom SunnySwede, en annan utlandsboende svenska...